Revenirea fertilitatii dupa pastilele anticonceptinale

As dori sa intrerup folosirea anticonceptionalelor o luna sau doua, insa nu stiu exact ce efecte va avea acest lucru referitor la menstruatie. La cat timp dupa incetarea tratamentului va aparea fertilitatea si menstruatia ?
Multumesc.


Atunci cand spui "anticonceptionale" te referi la "PASTILE anticonceptionale", asa este ? Te intreb asta fiindca este bine ca intotdeuna, ceea ce spui sa fie clar si sa nu lase loc interpretarilor. Fiindca "anticonceptionale" sunt toate metodele care se folosesc pentru evitarea unei sarcini. Voi considera ca te referi la pastile anticonceptionale.

Atat inceperea cat si intreruperea folosirii unui anticonceptional hormonal trebuie sa aiba avizul unui medic. Este indicat ca intreruperea sa fie facuta dupa terminarea unei intregi folii (cum s-ar spune, dupa un "ciclu"), in nici un caz nu trebuie intrerupta folosirea in "mijlocul" unei folii.

Efectul anticonceptional al pastilelor este dat de interventia hormonilor artificiali in balanta hormonala naturala. In acest fel se actioneaza asupra fertilitatii : organismul "raspunde" la nivelurile de hormoni continuti de pastilele anticonceptionale iar fetilitatea este "suspendata" pe perioada folosirii pastilelor anticonceptionale. Dupa intreruperea folosirii pastilelor anticonceptionale, organismul revine la balanta hormonala naturala si astfel fertilitatea este "repusa in drepturi". Revenirea la balanta hormonala naturala depinde atat de tipul de contraceptie ales cat si de particularitatile organismului. Revenirea ciclurile menstruale naturale, a ciclurilor ovulatorii, deci a fertilitatii, inseamna disparitia acelor efecte contraceptive datorate hormonilor continuti de pastile. Revenirea la ciclurile menstruale naturale se face intr-un interval de timp ce este caracteristic fiecarui organism, fiindca se revine la "comanda" hormonala naturala a organismului si nu exista organisme "standard".

In mod normal in intervalul de 30 de zile poate apare sangerarea menstruala. Dar nu este obligatoriu.