Reclama Tourneo

O reclamă pe-ni-bi-lă ! Bineînţeles, se vor găsi unii care să mă întrebe „Da’ ce te bagi tu ? Ce, eşti critic ?” … nu, nu sunt critic de specialitate dar voi ştiţi că nu trebuie să fii găină ca să îţi dai seama că un ou este stricat. Sunt un consumator, sunt unul dintre cei cărora reclama se adresează. Ca foarte mulţi alţii, mă gândesc să îmi petrec vacanţa în localitatea X sau localitatea Y. Deci am nevoie de rezervări, etc., etc. Deci această reclamă mi se adresează. Într-un mod cât se poate de penibil.

Pe ideea de „dat buzna” (Avantajele dau buzna) peste om, se „brodează” o poveste cu un bogdănel care are nevoie de o rezervare la un hotel si un „tourneoist” (sau cum se numeşte personificarea ofertei Tourneo) care, cu voce şi gestică penibile, se ţine „scai” să-şi debiteze toată informaţia; tourneoistul este ameninţat, se alege cu un ochi vânăt, cu buza şi arcada sparte şi este fugărit de „bogdănele lasă-l că-l omori” care, ca animalul, în loc să asculte calm oferta până la capăt, sare să-l stâlcească în bătaie, cu toate ca Tourneo îi vrea numai binele şi încearcă să îi rezolve problema. Care va să zică Tourneo dă buzna peste tine, nu contează nimic pentru Tourneo, este gata să se sacrifice chiar dacă beneficiarul este un animal ! Şi violent ! Şi n-are manieră !

Întrebarea la care clipul publicitar nu dă răspuns este : animalul de „bogdănele lasă-l că-l omori” a mai plecat în delegaţie ? Că de fapt asta este ideea, nu ? Tourneo să îi rezolve problema rezervării ! Nu mai ştim … se pare că nu. Deci Tourneo nu îţi poate rezolva problema cu rezervarea unui loc la un hotel ? Tourneo o încasează şi atât ?

Dacă o să vreau să „iau la şuturi” pe cineva, o să mă gândesc şi la ei – din clip mi se pare că la asta sunt mai buni decât la facilitat rezervări. Dar pentru rezervări, o să mă gândesc la alţii. Fiindcă dacă Tourneo are o asemenea reclamă este bine să fiu atent …
Sper ca promisiunea „Tourneo creează standarde” să nu se refere la clipuri publicitare.

Later edit – 13.06 / 13:57 – apare forma „non-violentă” a acestui spot publicitar; sunt eliminate bătaia pe care „bogdănele, lasă-l că-l omori” i-o administrează personificării Tourneo cu un sfeşnic şi ţipătul de disperare „ajutor, mă omoară … mă omoarăăăă”; dispare şi replica „bogdănele, lasă-l că-l omori”; ochiul umflat, buza şi arcada sparte sunt înlocuite cu o freză usor ciufulită.
În continuare, rămâne un mister dacă „bogdănele, lasă-l că-l omori” va folosi sau nu serviciile de rezervare hotelieră furnizate de Tourneo.

Acest articol a fost publicat în Kitsch, Mass media. Salvează legătura permanentă.

11 raspunsuri la Reclama Tourneo

  1. Elisa spune:

    Eu nu am vazut-o, este atat de lunga?! Si de proasta si de agresiva si ei sunt urati ca dracu’
    De fapt nu ma uit la reclame, aflu despre ele de la Apropo TV si acum de la tine 🙂

    • Glass and Iron spune:

      Nu sunt „devorator” de televiziune dar nici nu consider televizorul ca pe o invenţie malefică … mai „zapez” şi eu. Şi am dat de „chestia” asta, că spot publicitar nu prea pot să îi spun :). Ceva, ceva tot au reuşit oamenii să facă : să mă gândesc la alţii când vine vorba de rezervări hoteliere … că nu pot să cred că cineva care aprobă să „iasă în lume” cu aşa ceva ar putea să mă ajute cu ceva.

  2. Dana spune:

    chiar si oamenii… mai de specialitate iti dau dreptate. reclama este penibila. cum se intampla, de obicei? un copywriter „se inspira” din bancile de reclame ale altor ani si popoare (reclama miroase a umor britanic gen „Little Britain”). clientului i se pare funny. si reclama e pe post! simplu, nu? 😀

    • Glass and Iron spune:

      Personajul principal (sper să nu se supere) este penibil şi fără să fie „tourneoist” – mai apare şi într-o reclamă cu nişte cartofi prăjiţi spunând „iar s-a blocat hartiaaaaa” şi trage un mare chiul ca să clefaie împreună cu un alt chiulangiu … jmekeri, nu glumă. Poate că, folosit de cineva inteligent, ar putea să devină un simbol pentru un produs, precum perechea de copii de la brânza topită sau sâsâita de la salam. Deocamdată, pentru mine, nu este decât un simbol al „aşa nu”.
      O fi plătit cineva spotul Tourneo ? Să plăteşti ca să te facă cineva de … ? Nu înţeleg …

  3. Nu-l stiam si vizionandu-l mi-am dat seama ca o tampenie mai mare rar mi-a fost dat sa vad.
    Prima chestiune care mi-a sarit in fata ochilor a fost mana aia pusa pe tipa. Complet deplasata. Nu ea era cea care avea nevoie, nu ei ii era adresat clipul. De ce nu a fost ales barbatul ? Simplu, mana aia e o insinuare. Restul…despre violenta ati spus voi…mai lipsesc drogurile…

    • Glass and Iron spune:

      Ca să îl „umfle” trebuia un motiv mai popular – „bă, tu pui mâna pe nevastă-mea ?” … că nu toată lumea sare la bataie dacă îi intră cineva în casă, da’ când ie vorba dă nevastăăăăăă … dă onoarea mea ji a nevesti-mi … băăăăăă … 🙂

      Să înţeleg că Tourneo te-a pierdut de muşteriu ? 🙂 🙂

  4. Categoric! 😀

  5. Uirebit spune:

    Mie mi-a placut reclama. Abia astept sa intre Turneo in casa mea si sa puna mana pe nevasta-mea. Nu neaparat pe umarul ei. Poate si mai jos.

    Si nevesti-mi i-a placut . E si ea in asteptari (il viseaza pe Turneo in fiecare noapte). A prins perfect reclama la ea.

    Morala :
    Cand voi avea nevoie de o rezervare, stiu la cine sa apelez.
    In felul acesta nevasta-mea va fi fericita iar eu voi avea mai mult timp liber ca sa ma uit pe OTV si sa rezolv integrame !

    Turneooooooooooooo 🙂

    • Glass and Iron spune:

      Orice reclamă se adresează unui grup ţintă.
      Oricum, dacă aştepţi ca „Turneo” să îţi facă vreo favoare, mai ai de aşteptat … până una-alta trebuie să te mulţumeşti cu ce poate sa îţi ofere TOurneo 🙂

  6. Pingback: Reclama cozonac Chocolat