CNA intezice reclama Roşia Montană Gold Corporation

Ai citit „Roşia Montană Gold Corporation exploatarea sentimentelor de aur” ? …
În sfârşit, CNA şi-a dat seama că reclamele celor de la R.M.G.C. sunt mincinoase. Aşa că a decis :

„Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privinţa spoturilor aferente campaniei de promovare în spaţiul audiovizual a proiectului minier de la Roşia Montană.
După analiza raportului de monitorizare, întocmit de direcţia de specialitate, Consiliul a constatat că la derularea acestei campanii, radiodifuzorii nu au respectat prevederile art. 29 alin. (1) lit. f) şi g) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora „Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: (…) f) să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei; g) să nu stimuleze comportamente dăunătoare mediului„.
De asemenea, s-a reţinut şi faptul că au fost încălcate dispoziţiile art. 93 şi 104 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual (art. 93 „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”, art. 104 „Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive”).” (sursa : www.cna.ro)

Mai bine mai târziu decât niciodată.

Acest articol a fost publicat în 18+, Comportament. Salvează legătura permanentă.

4 raspunsuri la CNA intezice reclama Roşia Montană Gold Corporation

  1. coolnewz spune:

    bun, asa o fi. asta insa presupune ca … CNA stie! toata lumea are dubii, dar CNA stie!
    pe de alta parte este o chestie buna pentru ca o decizie sau alta nu trebuie luata ca urmare a PR-ului!

    • Glass and Iron spune:

      Tot de la CNA citire : “este evident faptul că mesajul spoturilor este construit pe situaţii de viaţă „nefericite” (aşa cum însuşi legiuitorul le caracterizează), ale unor oameni cu situaţii financiare precare, capabili să susţină chiar şi un proiect cu potenţial dăunător sănătăţii populaţiei (deci inclusiv lor) şi mediului (prin tehnologia de exploatare), dacă acesta le-ar putea îmbunătăţi, pe moment, nivelul de trai, fără a mai avea disponibilitatea de a gândi în perspectivă asupra consecinţelor/efectelor acesteia.”

      Totuşi, eu mă mir cum se face că CNA-u’ s-a băgat în această problemă … nu prea este genul care să facă “ordine” într-o situaţie atât de controversată. “Consiliul Naţional al Audiovizualului dispune intrarea de îndată în legalitate în privinţa spoturilor publicitare de promovare a proiectului minier de la Roşia Montană, în sensul ca acestea să respecte condiţiile specifice publicităţii prevăzute de legislaţia audiovizuală” – (tot CNA citire). Adică nici măcar o “somaţie publică”, că s-a încălcat o lege … doar ceva de genul “nu-i frumos ce faceţi voi aici”.

      Din păcate, PR-ul nu doar influenţează ci deja înlocuieste gândirea multora … nu mă refer la politicieni, acolo este “lobby”-ul care dă … direcţia.

  2. Flo spune:

    …..actiunea CNA-ului e la rindu-i tot PR…..adica tot abureala…..televiziunile, ziarele toate sint pline in continuare de reclame RM….

    …PR-ul (i.e. abureala) sa traiasca ca de un an juma’ incoace a inlocuit de tot guvernarea….